Jumaat, 29 Jun 2012

masalah kegemukan

Assalamualikum

tiba2 rasa maw tulis entry malam ni... tarikh suda bertukar ke 29 jun 2012 .. Alhamdulilah hampir 4 tahun menyulam kasih dengan en cyg :p hahha tiba2 .. cop cop bukan itu ak maw cita... cita lain

Macam tajuk post, ak sebenarnya dari kecil lagi mmg mengalami masalah kegemukan.. tapi bukan lah sampai obesiti.. ak boleh la diketegorikan dalam tinggi yang sederhana 162.. so org selalu label ak lagi matang (ayat sedap ati) atau dalam bahasa lainny tua dari umur yang sebenar.


aku ingat lagi waktu ak dalam zaman2 peralihan umur dari alam kanak2 ke remaja dulu , waktu tu umur ak 12 tahun.. umur normal bagi seorang perempuan having her own monthlies, perubahan saiz pada tubuh ..
 huhu ak x terlepas dari tu semua... 
aku ingat juga masa tu adalah orang 
kampung aku juga . since dorg ( 2 orang perempuan) sebaya aku , 
masa aku lalu sebelah dorg, 
tiba2 dengar suatu suara"besarny badannya hahahahaha" pastu ketawa terbahak2 





sekolah menengah pun ak tergolong dalam orang yang berbadan besar .. 
tekanan bukan main tapi tu la x juga diet tuk kurus.. 
huhuhu sampai la sekarang masalah berat badan sering membelengungi ku .. 
BMI ak still normal tapi shape badan ak .. malu nak cita .. GEMUK!!..

sekarang even aku ni the youngest girl dlm siblings ak.. 
mesti orang keliru sapa yang akak sapa yang adik 
ngan aku danakak atas aku.. 
malu gak kadang tp aku buat selamber je.. klu aku diet kejap je turun the
 naik lebih berat dari yg asal .. 
#caradietsalah


6 ulasan:

  1. sama la kita.dah banyak lemak sgt ni. jom kita diet sama2? hee :)

    BalasPadam
  2. cikji plak mengalami masalah kekurusan. tatau nak wat camne dah suh gemuk

    BalasPadam
  3. @cik nisa : diet salah cepat gemuk la nampakny huhu

    BalasPadam
  4. @safwani : i wish tapi diet2 asyik x jadi hahaha

    BalasPadam
  5. @cikji : i wish boleh transfer lemak2 mimie kat awk haha.. gna bluetooth ka, apa ka..

    BalasPadam