Khamis, 26 September 2013

job huntering

Assalamualikum

Dua tiga menjak ni aku memang busy cari kerja.. kalau boleh aku tak mahu la lama-lama menganggur .. stress doh.. stress sebab aku tak tahu mahu buat apa dekat rumah, kalau ada benda yang betul-betul aku maw buat pun, satu jak lah


 "Baking!" 

Time baking jak lah aku rasa betul- betul best .. lagi best kalau benda yang aku bake tu menjadi dengan jaya .. tapi banyak juga la kelemahan kalau aku selalu gila "Baking" . Salah satunya ofkoslah membazir .. masak kek bagi orang biasa-biasa macam aku ni agak expensive .. philadelphia cheese, whipping cream, coklat bar tu sudah berapa? salah duanya pula (hahaha) adik beradik aku mesti bising sebab kalau aku selalu baking maksudnya selalu lah diorang makan kek dan hasilnya badan akan dipenuhi lemak berkrim lagi tepu hahaha.. tapi bagi aku kelemahan paling ketara aku pun ikut gemuk gak hahaha

makan tengah hari jap .. sory cres nda minta izin upload gambar


berbalik dengan cerita mencari kerja tadi. Dua hari lepas aku ngan kawan baik aku c cresida pergilah cari kerja. Sudah banyak kali sebenarnya kami pergi cari kerja , setiap kali mesti aku rasa penat tapi dua hari lepas lah yang betul-betul memenatkan bagi aku.. aku dengan c cresida siap naik turun tangga, dari satu blok ke satu blok .. dengan cuaca panas lagi , dengan malu lagi.. last-last aku sakit kepala ..

 uarrgghh susahnya cari kerja 

ok ni lawak.. bagai nak rak bergambar padahal x nampak muka kami pun haha



Tapi in sha Allah aku tak kan berputus asa.. mana ada benda yang senang dalam dunia ni.. Syukur juga lah aku ada teman sepencarian kerja .. thanks a lot cres .. harap-harap cepatlah kita dapat kerja yang bagus kan.. 

Amin Amin Amin

do follow my instagram here

Tapi to be honest aku betul-betul berharap dapat kerja dekat tempat praktikal aku.. memanglah ada tekanan kerja dekat situ , terutamanya dari segi rumah dan transport .. tapi bagi aku jiwa kerja aku ada dekat sana .. aku suka kerja dekat office dan dalam masa yang sama aku suka juga travelling .. dua- dua aku boleh dapat dekat sana 

Boss bagilah saya kerja situ boss.. please

thanks for reading this entry 
Assalamualikum
nunyte 
xoxo



4 ulasan:

  1. Semoga berjaya mendapatkan pekerjaan yang dihajati. Ida baru jer berhenti kerja untuk sambung belajar lagi hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin2 .. thanks awak.. ehh yeke good luck.. stdy elok2

      Padam
  2. insyaAllah tak lama lagi dapat lah kerja tu ^_^ yg penting teruskan mencari

    BalasPadam