Selasa, 26 Ogos 2014

Ikhlaskan hati ... berkerja lilahi taala

Assalamualikum

aku sudah kerja lebih kuran 5 ke 6 bulan, atau senang cerita aku sudah kerja lebih kurang setengah tahun.
setengah tahun tu bukan satu jangka masa yang panjang tapi, aku semakin banyak belajar hari demi hari

mungkin aku x dapat jaga hablu min nas aku... banyak gila kekurangan aku yang ada dengan aku kan??.. di tempat kerja memang ramai yang x suka aku, tapi x pa sebab aku memang banyak kekurangan diri ... nanti aku try ubah k

perang silent tu biar la ... sebab aku tahu mula nya aku yang x salah , yang salah nya bila aku mulakan perang silent itu.. entah la apa yang ada di fikiran aku.. Sakit hati kot?? entah.. 

kerja bukan sesuatu yang mudah bagi aku .. tapi memandangkan zaman universiti aku pun x kurang mencabar aku senang adapt la.. kena marah dengan customer pun aku rasa immune sudah ...

jiwa aku sejujurnya langsung x kena dengan kerja aku Wallahi .. tapi apa kan daya ini jak keja yang boleh aku buat untuk mencari rezeki pada masa ni.. banyak tanggungjawab perlu dilaksanakan, banyak budi yang perlu di balas .. ehhh memang x kan terbalas, tapi ayat apa yang sesuai ya??

jadi aku ikhlaskan 

waktu mula2 dulu aku memang tamak , sangat tamak 

aku selalu suggest customer buat pilihan paling max , dengan tujuan aku dapat keuntungan yang lebih. tapi setiap malam mesti aku fikir , macam mana dorang maw bayar balik ya?? macam mana kalau diorang kesempitan??aku ka maw tanggung .. x ka berdosa tu .. sudahlah aku x jaga  hablu min nas aku hablu min Allah?? astagfirullah alazim 

maaf ya customer2 ku .. 

ok till then 

Assalamualikum 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan