Selasa, 29 Oktober 2013

Ketinggalan di belakang

Assalamualikum

susah benar aku maw letak tajuk untuk setiap entry aku .. kadang dari ada mood maw berblog sampai ke tiada mood.. so...

aku hantam jak la

******
Kadangkala aku rasa teknologi ni sebenarnya lebih banyak meyusahkan dari menyenangkan orang.. aku akui teknologi kebanyakannya memudahkan sesuatu perkerjaan sebagai contoh kalau dulu orang hanya boleh berjalan kaki untuk kesesuatu tempat  sekarang dengan adanya kenderaan seperti flight, kereta dll masa untuk ke sesuatu tempat dapat di singkatkan dengan sangat ketara.

tapi hakikatnya betul ke memudahkan?? betul ke menjimatkan masa??

ok .. aku bagi contoh manusia zaman dulu tinggal di Gua , makan makanan yang serba ada , maksud aku ikan di sungai, laut dll atau pun makan hasil buruan tapi manusia pada zaman itu banyak je masa dengan keluarga , maybe memburu 2 3 jam dihutan memancing 2 3 jam di laut.. yang lain mungkin masa dorang dengan family

i guess??

tapi sekarang banyak gila teknologi yang konon nya memudahkan dan boleh menjimatkan masa tapi cuba korang perhatikan family korang ataupun family orang lain .. berapa buah family je ada masa untuk makan sama-sama di waktu tengah hari ... itu baru makan tengah hari .. belum lagi masa untuk spend time together (errr apa aku mengarut ni??)

******

tapikan aku melalut menaip panjang macam ni macam jak la aku ada establish career kan?? hehe maka 

aku jauh 
|
|
|
|
Ketinggalan di belakang 

p/s : sekali lagi meningatkan diri sendiri .semua sudah tertulis di lauh mahfuz mimie ..
|
|
|
|
sabar...
usaha , doa dan tawakal

Tiada ulasan:

Catat Ulasan