Jumaat, 18 April 2014

Moody


Assalamualikum

Hari ini aku sebenarnya malas sikit maw turun kerja .. my first day of my monthlies...so mood sentiasa moody la.. di tambah moody lagi bila salah satu staff d office call aku marah2 sebab aku x inform customer yang dia perlu isi borang lengkap2 .. alaaahh aku mana taw kalau kes overlap cawangan lain kena complete kan borang macam pemohonan baru.. mahu nda mahu terpaksa juga aku pergi hantar borang baru pergi customer tu.. customer ni pun satu hal kecik macam tu pun nak mengamuk bagai.. tapi x pa la customer always rightkan??

Lepas dari jumpa customer tu .. aku pergi buat marketing kejap .. sangat sekejap.. 1 buah sekolah jak.. mood aku tak berapa baguskan.. kalau ikutkan hati aku malas masuk bank .. malas yang teramat sangat.. tapi c lynn suruh aku masuk sebab maw ajar aku .. kesian juga c lynn sebab aku dia terpaksa masuk.. dia cakap dia pun malas .. sory ya lynn n jumaria sebab selalu menyusahkan kamu...

dengan mood x berapa bagus aku masuk bank.. ingat x maw attend customer tapi berduyun2 pula customer aku kelmarin datang sign agreement .. so mahu x mahu terpaksa juga attend kan.. 

waktu sibuk2 amik file customer aku salah satu officer panggil aku

mimie berapa bulan sudah kau di sini ar??

bulan?? ehh x sampai lagi la encik .. baru 3 minggu .. kenapa encik??

good banyak suda file mu.. good start untuk orang baru macam kau

Alhamdulilah dalam hati aku .. sekurang- kurangnya aku, xda la malukan c anca kan (my man's bestfriend) 
tapi to be honest aku rasa aku belum sampai target macam yang c lynn dapat waktu bulan pertama di kerja .. masih jauh lagi aku rasa .. sangat jauh.. tapi x pa slow2 (sedapkan hati lagi)

tapi abang aku cakap .. "kerja salaes marketing macam kau jangan mengharap sentiasa bagus .. ada turun naiknya tu' .. jangan mengharap lebih .. sentiasa berusaha dan berdoa .. rezeki tu Allah yang bagi

lepas tu d facebook kawan kak aku yang kerja sales marketing d easy RHB tu pun cakap lebih kurang abang aku cakap



so kesimpulannya usaha doa dan tawakal.. kalau sudah berusaha tapi x da rezeki Allah sedang menguji ..sentiasa la ber syukur dan bersabar


sentiasa bersangka baik .. jangan buruk sangka dengan Allah


Tiada ulasan:

Catat Ulasan