Rabu, 31 Disember 2014

Good Bye 2014

Assalamualikum


In few hours tahun 2014 akan bertukar ke 2015 
Alhamulilah atas kenangan pahit manis masam kelat tahun 2014 ... banyak yang aku belajar terutamnya dalam dunia perkerjaan 

Ok bercakap tentang dunia perkerjaan aku rasa aku patut ceritakan perjalanan perkerjaan aku kat sini so boleh aku baca untuk masa akan datang 

first kerja yang aku dapat petengahan  bulan 3 tahun 2014 , jadi kerani di kilan sawit ... susah sikit maw cerita kenangan dekat sana sebab kejap sangat aku disana .. 24 hari kot rasanya

tapi benda paling aku annoying gila disana dorang cakap aku ada slang semenanjung ... annoying yang amat ok .. cant they differentiate between formality and accent !!!

**********

lepas tu aku sambung kerja dekat salah sebuah bank ... sebenarnya bukan kerja sangat pun sebab under skim latihan .... tapi kalau kerja ni wujud sampai bila2 kan best, tapi apa kan daya hanya kontrak latihan jak .. suppose 6bulan + 6 bulan tapi Alhamdulilah aku dapat tawaran jadi executive .. kontrak la tapi nya tapi Alhamdulilah ...minggu depan dah kena ke KL untuk induksi .. ada 60 orang semuanya ... and i hope everything going to well ..Amin


***********

tapi to be honest aku takut juga sebenarnya nya kerja kat sini ..scary kejar budget .. scary gak nanti kalau terpaksa posting tempat lain huhuh


***********

ok la malas pla nak menaip ... sambung tgk cerita korea jap

see you next year ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan