Sabtu, 9 Februari 2013

lama menyepi

Assalamualikum

Agak lama aku menyepi.. cian dengan blog aku ni bersarang berhabuk hehe... tapi tak sangka ada juga orang bertanya kenapa blog aku tak berupdate hehehe.. terperasaan disitu .. to be honest banyak gila benda aku mahu cerita dekat blog tapi tak berkesempatan.. tak berkesempatan disini bukan bermaksud aku tak boleh online ka apa ka.. cuma masa maybe kot yang tak ada.. yalah sejak sem lepas kan aku dah jadi budak "final year" dan in sha Allah sem depan ada la sem terakhir ku sebagai budak undergrad.. 

Alhamdulilah kehidupan aku berjalan dengan lancar and seperti biasa.. urmm masalah?? biasalah dengan masalah.. mana ada manusia dalam dunia ni yang tak da masalah .. paling kurang pun masalah matematik.. semalam offical result untuk budak unimas kuar.. alhamdulilah result naik even just naik 0.05 hahaha.. kompom gelak.. eleh..naik 0.05 pun nak canang dalam blog.. ala aku bblog pun bukan jak maw kongsi perasaan tapi untuk jadi bahan bacaan anak-anak aku d masa depan kelak (wakaka sila geli.. aku pun geli sebenarnya..) tapi serius ini salah satu sebab kenapa aku berblog (ada masa nanti aku buat post pasal ni).. ehh aku cerita pasal apa tadi .. oo result.. berbalik dengan result alhamdulilah result aku naik even sikit.. cgpa  pun alhamdulilah makin kukuh and in sha Allah ku harap aku grad dengan pointer yang aku inginkan.

selain dari cerita pointer satu benda lagi aku maw cerita .. pasal LI.. LI maksud aku latihan industri ya adik adik.. penyelaras untuk latihan industri kami madam surena cakap kalau nak LI kat sabah area KK jak boleh.. risau gila aku.. sampai hari ni aku tak tahu maw LI dekat mana.. yalah aku risau .. tempat tinggal aku nanti macam mana , transport nanti macam mana , kos hidup lagi.. aduhh serius takut .. setakat ini aku dengan Cda jak la yang akan berkongsi untuk sewa rumah nanti d kk.. oo Cda? Cda tu salah satu kawan yang sudah aku anggap bestie d UNIMAS yalah kan aku kan kurang kawan dekat UNIMAS lagipun cda selalu dengan aku susah and senang .. myb sebab kami asal tempat sama.. dua dua dari sabah even dia dari lahad datu and aku dari sandakan.. harap2 nanti semua berjalan dengan lancar .. sudah lah time kami LI tu puasa and hari raya huhu..

cerita pasal study ni alang alang aku cerita pasal FYP aku.. seperti sedia maklum aku sedang berbaring di sofa sambil letak laptop d peha and menaip untuk update blog .. ehh termelalut pla hahaha .. takda la ..sebenarnya sekarang aku sedang bercuti sem.. and in sha Allah ini maybe jadi cuti sem terakhir ku .. so aku kena hayati dengan sepenuh ati..(kan melalut lagi).. sebenarnya cuti sem ni sepatutnya aku kena buat FYP aku buat questioner , buat pilot test and collect data.. tapi satu pun aku belum buat lagi .. sedangkan tinggal 11 hari ja aku duduk rumah ni sebelum fly balik UNIMAS huhu pemalasnya aku

satu benda paling aku rajin dekat dunia ni satu jak la .. MASAK.. hehehe sebut sal masak ni senyum terus aku .. sepanjang cuti sem ni tu jak la kerja aku.. ehh bukan cuti sem ni jak semua cuti aku macam tu.. banyak lah aku masak .. bukan setakat makan hari2 (maksud aku bekfes, lunch n dinner ) aku tambah dengan try resepi2 baru yang aku takpernah try .. dua resepi baru yang aku try cuti ni pavlova and red velvet .. tapi aku lemah dalam buat topping .. mst buruk gila terutama kalau ada whipping cream .. mst over beat.. insyallah pasni aku maw try karamel pelangi n rainbow kek pula..



amacam dah boleh kawin ka? hahaha .. topping bukan main buruk ada hati maw kawen hehe.. semnjak dua menjak ni kan banyak dah kawan kawan aku yang masuk alam perkhawinan , yang ada anak dua pun ada dah.. entah2 nanti waktu aku dapat anak , anak dorang sudah masuk sekolah.. jauh gila beza umur waktu kawen.. tapi tak pa lah belum ada jodoh lagi kot .. rezeki belum uda even sebenarnya sudah ready maw kawen (mak ai pengakuan hahaha) mesti ada orang sambut cakap ..eleh gatal la tu .. wkakaka .. umur maw masuk 24 tahun dah kan ..biasalah..Rasullah SAW pun dulu kawen umur 24 tahun kan.. so tak salah la kalau aku maw fikir pasal kawen dah kan sekarang.. ehh 24 da?? tapi belum grad grad lagi (--!!) .. in sha Allah grad tahun ni juga in sha Allah amin amin..

ok la memang banyak benda maw di cerita tapi nanti nanti lah aku sambung lagi.. semangat nak berblogging ni sudah ada hehe :)

ok till then XOXO .. Assalamualikum



Tiada ulasan:

Catat Ulasan